joi, 2 februarie 2017

Lasati-ma in bula mea!


Nu am fost la proteste si nici nu voi merge. Ma dezgusta si pe mine, ca pe orice om inca nezombificat de antene si irealitati tv-uri, modul in care, confortabil instalati in scaunul puterii, Dragnea si haita au hotarat sa-si imparta repede ciolanul, sa-si scoata prietenii din puscarii si sa se dezincrimineze. Ma revolta tanti de la Constanta care nu intelege ca nu electoratul lor pasiv, format in mare parte din pensionari si saraci cu duhul si cu punga sunt cei care care cotizeaza la stat, ci "putorile" care ies in strada. Si si-au facut timp sa iasa in strada pentru ca isi simt amenintata siguranta, linistea, libertatea. Aceeasi tanti care spune ca Romania nu este de acord ca atunci cand furi sa fii gratiat si sa returnezi banii. Partea buna e ca isi da seama ca ar fi vorba despre "Romania", nu de un grup razlet de scandalagii platiti de mai stiu eu cine. Partea proasta pentru ea e ca da, Romania nu este de acord. In cazul ideal, ar trebui sa returneze banii si sa NU fie gratiat. Dupa logica ei, daca eu bag mana intr-un buzunar si fur sunt doua variante: a. nu ma prinde proprietarul, ce om destept sunt, uite ce usor am obtinut niste bani! b. ma prinde proprietarul, ii spun frumos "scuze", ii dau banii inapoi si nu patesc nimic! Insa deja i-am acordat prea multa atentie unei trepaduse pesediste care s-a trezit vorbind. 
Nu este cazul sa insist si eu de ce ordonanta care a pus toata tara pe jar este atat de periculoasa. I-ati citit probabil, cum am facut si eu, efectele si consecintele. Insa ma intreb la ce se astepta lumea de la puscariabilul devenit prezidentiabil?!
Cum ziceam, nu am sa merg la proteste. Am iesit pe 11 decembrie 2016. Am protestat in felul meu, cu stampila. Atunci cand multi dintre cei care se agita acum in strada zaceau in apatie, gandindu-se ca ala nu e bun, ca ala n-are experienta, sa iasa cine-o fi... Am incercat sa-mi conving cunoscutii sa faca acelasi lucru, fara sa incerc sa le influentez decizia de a vota pentru un partid sau altul, nu stiu cati dintre ei chiar au facut-o. Au spus destui atunci ca, oricine ar iesi, tot naspa e. Una e sa fii in cacat pana la glezne si alta pana la gat, continuand sa urce si amenintand sa te sufoce. Multi nu au inteles ca exista rau mai mic si rau mai mare. Au avut dreptul sa nu profite de dreptul lor si prin asta sa legitimeze acest monstru. Acum si eu am dreptul sa stau in casa si sa nu consider ca prin asta favorizez Infractorul. Si sa sper ca, inainte de a se darama sandramaua si a degenera in conflicte de strada deschise, suficienti pesedisti vor avea bunul-simt nu de a se retrage, nu rezolva nimic asa, ci de a-si condamna public liderul, de a incerca sa taie capul hidrei chiar daca asta ar insemna si sa-si taie craca de sub picioare... Sper ca si altii sa urmeze exemplul primarului din Iasi. Demisiile ii fac mai puternici, scapa de oamenii neconvenabili. Ramanerea in partid si opozitia din interior mi se pare o posibila solutie. Ma indoiesc ca printre molustele pesediste se gasesc suficiente exemplare vertebrate cat sa conteze, dar asta e speranta mea de rezolvare pasnica a lucrurilor. 
In rest, mi-am pierdut iluziile ca protestele pot ajuta. Am fost la proteste acum un an si ce am rezolvat? Privind in urma, tind sa cred ca doar am inrautatit lucrurile. Ca guvernarea tehnocrata a fost un tap ispasitor, un bun pretext pentru pesedisti de a se retrage cu un an mai devreme de data alegerilor. Si-au calculat perfect, plecam acum ca sa putem acuza mai tarziu! Jos coruptia? Ne dam putin jos ca sa putem sa urcam si mai sus. Memoria multimii este scurta. Eu nu am uitat, cei care prin absenta lor de la vot le-au permis jigodiilor sa se intoarca in glorie se pare ca au facut-o.
Asa ca acum, cum zicea o vorba mai veche a presedintelui, "urmaresc cu atentie si ingrijorare cursul evenimentelor". Cu nervi, scarba si lehamite da, cu pasivitate nu. Doar ca nu mai tin sa mi-o exprim in strada, data trecuta am facut ce-am facut si am adus iar PSD-ul la putere, acum cine stie ce calamitate se va putea intampla daca ies?? Stau cuminte si incerc, pe cat pot, sa-mi protejez fragila bula personala de deziluziile contactului cu realitatea. Cat s-o mai putea, daca s-o mai putea...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.