duminică, 2 martie 2014

Oscar 2014


Fara alte introduceri, iata nominalizarile, preferintele si previziunile mele pentru principalele categorii:

Cel mai bun film: 
American Hustle
Captain Phillips
Dallas Buyers Club
Gravity
Her
Nebraska - n-am scris, dar l-am vazut... nici prea-prea, nici foarte-foarte...un ritm al filmului la fel de lent ca si personajul
Philomena
12 Years a Slave
The Wolf of Wall Street

Marele absent pentru mine: Saving Mr. Banks, dar probabil ca as fi inclus si Inside Llewyn Davis sau August: Osage County, tinand cont ca-s prea multe filme inutile pe lista.
Limitandu-ma la lista, favoritul meu ar fi Dallas Buyers Club, dar probabil se va juca intre Gravity si 12 ani de plictiseala... de sclavie adica...

 Actor in rol principal: 
Christian Bale - American Hustle
Bruce Dern - Nebraska 
Leonardo DiCaprio - The Wolf of Wall Street 
Chiwetel Ejiofor - 12 Years a Slave 
Matthew McConaughey - Dallas Buyers Club 
I-as fi vazut nominalizati si pe Tom Hanks pentru Captain Phillips si Oscar Isaac pentru Inside Llewyn Davis.. poate cu alta ocazie. Bine ca l-au nominalizat pe sclavul cu o singura expresie pe fata tot filmul...
Vorbind strict despre prestatiile din filmele respective, l-as vedea/ vrea castigator pe Matthew McConaughey, dar s-ar putea ca juriul sa considere ca-si merita si DiCaprio Oscarul pe care-l tot cauta de ceva ani. Pronostic: DiCaprio

Actrita in rol principal: 
Amy Adams - American Hustle 
Cate Blanchett - Blue Jasmine 
Sandra Bullock - Gravity 
Judi Dench - Philomena 
Meryl Streep - August: Osage County
Nu inteleg cum de s-a ignorat prestatia Emmei Thompson din Saving Mr. Banks... de exemplu in favoarea unei Amy Adams care nu prea are ce cauta pe aceasta lista. Dintre nominalizate, sper si-mi doresc si cred ca va castiga Cate Blanchett sau Meryl Streep, una dintre ele. Probabil Blanchett, pentru variatie, daca nu vor sa-l numeasca pe viitor "Premiul Meryl Streep" :) 

Actor in rol secundar: 
Barkhad Abdi - Captain Phillips 
Bradley Cooper - American Hustle 
Michael Fassbender - 12 Years a Slave 
Jonah Hill - The Wolf of Wall Street 
Jared Leto - Dallas Buyers Club 
Nu stiu ce tot cauta Jonah Hill pe aceasta lista... sa fie din cauza figurii foarte "supportive"?! Ca prea multe virtuti actoricesti nu-i gasesc. Favoritul meu este Bradley Cooper, dar nu m-as supara prea tare daca ar castiga Jared Leto, cum pronostichez ca se va intampla... travestitii sunt roluri prea ofertante...   Si juriile sunt intotdeauna sensibile la interpretarea lor.

Actrita in rol secundar: 
Sally Hawkins - Blue Jasmine 
Jennifer Lawrence - American Hustle 
Lupita Nyong'o  - 12 Years a Slave 
Julia Roberts - August: Osage County 
June Squibb - Nebraska
Aici am o favorita clara si incontestabila: Jennifer Lawrence... acum depinde daca interpretarea se va "cantari" calitativ sau cantitativ. Jennifer Lawrence reuseste in vreo 10 minute adunate de aparitie pe ecran mai mult decat Lupita sau Julia Roberts intr-un film intreg... Merg pe mana ei. Daca va castinga una din celelalte doua, am sa inteleg ca aprecierea s-a facut "cantitativ". 

Animatie
The Croods
Despicable Me 2
Frozen - fara link, vazut, enervat tare pe motive de muzica (excesiva si plictisitoare)
The Wind Rises
Ernest & Celestine
Nu stiu cum "suna" Ernest & Celestine in dublarea americana, dar ca animatie si feeling este de departe favoritul meu. Prezic (din pacate) o victorie a siropului Frozen.


Regie
American Hustle 
Gravity
Nebraska
12 Years a Slave 
The Wolf of Wall Street
Daca nu ia premiul pentru cel mai bun film, Scorsese are mare sanse sa primeasca aici o compensatie. Eu as prefera American Hustle, dar cred ca batalia se va da intre Scorsese si Cuaron (Gravity). 

Imagine 
The Grandmaster 
Gravity
Inside Llewyn Davis 
Nebraska 
Prisoners  
Nu le-am vazut pe primul si pe ultimul, dar oricat de drag mi-ar fi Inside Llewyn Davis, daca nici aici nu-si ia Gravity premiul, atunci unde?

Costume
American Hustle 
The Grandmaster
The Great Gatsby
The Invisible Woman
12 Years a Slave
Am apreciat aerul de autenticitate din American Hustle, mi l-as dori castigator, dar ma tem ca opulenta stralucitoare si kitch-oasa din The Great Gatsby va avea castig de cauza.  

Film strain
La grande bellezza
The Hunt
The Broken Circle Breakdown
The Missing Picture 
Omar 
Nu le-am vazut pe ultimele trei, dar cu siguranta am vazut castigatorul, fandoseala pentru snobi imitatoare de Dolce Vita  nu are cum sa piarda aici, desi tare m-as bucura ca premiul sa-i revina lui The Hunt. 

Scurt-metraje
Feral 
Get a Horse - animatia Disney prezentata la cinematografe inainte de Frozen
Mr. Hublot - o alta animatie, nu stiu prea multe despre ea, personajul mi-l inspira oarecum ca aparitie pe cel din Despicable Me.
Possessions
Room on the Broom
Aici chiar e greu, nu pot sa inteleg cum au gandit cei care au facut nominalizarile, cum aduna ei mere cu pere si "hopa, statueta". Avem un scurt-metraj cu un tip care crede ca se transforma in varcolac, o animatie in traditia de inceput a scolii Disney, o alta animatie, un documentar si o noua animatie in versuri, in genul cartilor cu poezii cu animalute pentru copii cand "un elefant se legana pe o panza de paianjen..." si tot asa, pana cand vine dragonul... Nu ma pronunt.
Later edit: Ignorati sectiunea asta, din dorinta de a vedea cat mai multe dintre ele, le-am cautat cu YouTube-ul in loc sa ma documentez putin inainte, Feral si Possessions nu sunt ce par. A castigat Mr. Hublot.

Ar mai fi multe de zis, am lasat pe dinafara o multime de categorii, scenariu adaptat / original, muzica, cantec, editare si mixare de sunet... Premii importante pentru palmares, care de obicei sunt vazute insa ca palide consolari pentru castigatori, despre care lumea cam tinde sa uite... Poti sa fii scenarist, creator de muzica castigator al Oscarului, poate in cariera ta sa aiba un rol, dar tot filmul va ramane (sau nu) in memoria spectatorilor.
Vizionare placuta!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.